|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2193 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Co roku w naszej szkole z okazji tygodnia ekologicznego, organizujemy turniej ekologiczno-matematyczny, ktory cieszy się wśrod uczniow duzym powodzeniem. Warto w ten sposob propagowac wiedze. Uczniowie lubia sie bawić.
TURNIEJ EKO - MAT CELE TURNIEJU
v kształcenie umiejętności skutecznego porozumiewania się, prezentacji własnego punktu widzenia i brania pod uwagę poglądów partnera;
v kształcenie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole, budowania więzi międzyludzkich;
v kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów w sposób twórczy;
v kształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy w sytuacjach praktycznych;
v rozwój sprawności umysłowych i zainteresowań;
v kształtowanie postawy dialogu , umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów; ORGANIZACJA TURNIEJU
- W turnieju EKO MAT biorą udział trzyosobowe drużyny z klas piątych – po trzy z każdego oddziału.
- Zadaniem drużyn jest rozwiązanie 11 zadań, przygotowanych na oddzielnych stanowiskach.
- Każde zadanie nadzorowane jest przez członka komisji konkursowej w skład której wchodzą nauczyciele i uczniowie klas szóstych.
- Każda drużyna otrzymuje kartę odpowiedzi na której wyniki wpisują sędziowie poszczególnych zadań.
- Wyniki zaliczonych zadań wpisuje sędzia główny na planszy zbiorczej.
- Po wykonaniu wszystkich zadań sędzia główny podlicza sumę punktów, wygrywa ta drużyna, która zdobędzie ich najwięcej.
- Przewidywany czas turnieju 120 minut.
- W turnieju nie biorą udziału kibice.
OPIS KONKURENCJI
- WIZYTÓWKI – na wizytówkach zapisane są imiona i nazwiska, zmieniając kolejność liter tworzących je należy ułożyć nazwy krain geograficznych Polski.Za każdą dodrze odgadniętą krainę drużyna otrzymuje 2 pkt., za połowę 1 pkt.
- PUZZLE MATEMATYCZNE – z przygotowanych puzzli matematycznych ( mogą na nich być umieszczone działania matematyczne bądź liczby) należy ułożyć wskazany rysunek. Za każdy dobrze ułożony element drużyna otrzymuje 1 pkt.
- HASŁA EKOLOGICZNE - na kartonikach przygotowane są słowa na zasadzie rozsypanki. Drużyna ma za zadanie ułożyć z nich cztery hasła ekologiczne. Za każde prawidłowo odgadnięte hasło drużyna otrzymuje 2 pkt.
- TANGRAM – z siedmiu elementów tangramu drużyna układa wybrany spośród czterech rysunek. Za ułożenie całego rysunku drużyna otrzymuje 8 pkt., za połowę 4 pkt.
- SEGREGACJA ODPADÓW – zadanie polega na posegregowaniu przygotowanych przedmiotów do podanych kategorii odpadów nadających się do recyklingu: makulatura, plastik, aluminium, szkło białe i kolorowe i odpady nie nadające się do recyklingu. Odpowiedzi należy wpisać w odpowiednim miejscu na karcie.Za każdą prawidłowo zapisaną odpowiedź drużyna otrzymuje 1 pkt.
- UKŁADANKI ZAPAŁCZANE – przygotowane są dwie układanki zapałczane, zadaniem drużyny jest wykonanie zadania przedstawionego w treści do każdego rysunku. Za dobrze wykonane zadanie można uzyskać 2 pkt.
- SZYFROGRAM – drużyna ma za zadanie odczytanie hasła zaszyfrowanego za pomocą współrzędnych. Do karty odpowiedzi dołączony jest odpowiedni klucz literowy umieszczony na układzie współrzędnych.Za bezbłędnie odgadnięte hasło drużyna otrzymuje 8 pkt., natomiast za każdy błąd po 1 punkcie mniej.
- KRZYŻÓWKA SKOJARZENIOWA – do przygotowanej krzyżówki drużyna ma za zadanie wpisać odgadnięte hasło i odczytać hasło główne. Za to zadanie można zdobyć max. 14 pkt. (za każde dobre hasło 1 pkt.)
- PUZZLE NA CZAS – Z pomieszanych kawałków pociętego zdjęcia, należy ułożyć właściwy obraz krajobrazu naturalnego. Zadanie to należy wykonać we wskazanym czasie. (2 pkt za całe dobrze wykonane zadanie)
- ZADANIE Z DIAGRAMEM – dane potrzebne do rozwiązania zadania drużyna musi odczytać z przygotowanego diagramu. Za rozwiązanie zadania otrzymuje od 0 – 5 pkt.
- ZESTAWY ZADAŃ MATEMATYCZNO – EKOLOGICZNYCH – drużyna losuje zadanie o treści ekologiczno – matematycznej i rozwiązuje je. Za rozwiązanie zadania otrzymuje odpowiednio od 0 – 6 pkt.
EWALUACJA
Konkurs nasz odbył się już dwa razy ( rok 2004 i 2005) . Po jego przeprowadzeniu prosiliśmy uczniów o pisemne wypowiedzi na temat : „ Co wam się podobało w turnieju :Eko – mat”, a co się nie podobało?”. Z wypowiedzi 27 uczestników turnieju wynika, że bardzo podobała im się forma, „takiej jeszcze w szkole nie było” (20), konkurencje ciekawe (21), sprawiedliwe ocenianie (19), jasne polecenia do zadań i dobra praca sędziów przy poszczególnych zadaniach (16), emocje związane z rywalizacją (22). Głosów krytycznych było bardzo mało. Uczniowie zwrócili uwagę na zbyt dużą ilość odpadów, które musieli posegregować. Konkurencja ta zabierała zbyt dużo czasu. W następnym roku postaramy się poprawić te konkurencje, co do których były jakiekolwiek uwagi.
Opracowały: Halina Phongsavath i Beata Ogrodnik
Szkoła Podstawowa Nr 14 w Głogowie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|